360 / TEKNOLOJİ

Suzuki’nin DF140BG ve DF115BG Dıştan Takma Deniz Motorları, Boating Industry tarafından 2021 En İyi Ürünler ödülüne layık görüldü.

Suzuki Motor Corporation’ın Yeni nesil DF140BG ve DF115BG model dıştan takma deniz motorları, ABD merkezli bir denizcilik dergisi olan Boating Industry tarafından verilen En İyi Ürünler ödülünün sahibi oldu.

En İyi Ürünler, Ocak 2020 ile Aralık 2020 tarihleri arasında piyasaya sunulan ve denizcilik sektörüne anlamlı katkılarda bulunan, aralarında dıştan takmalı motorların, teknelerin ve aksesuarların bulunduğu çeşitli denizcilik ürünleri arasından seçiliyor. DF140BG ve DF115BG ile bu ödülü altıncı kez kazanan Suzuki, aynı zamanda tüm dıştan takma deniz motoru üreticileri arasında ödülü en çok kazanan firma olma özelliğini koruyor.

2020 yılının Ekim ayında piyasaya sunulan dört zamanlı DF140BG ve DF115BG, özellikle Kuzey Amerika ve Avrupa’da büyük övgü elde etti.  Bu modeller, 4-zamanlı dıştan takma deniz motorları içerisinde 115hp ve 140hp güçlerinde kendi segmentinde dünyanın ilk “Elektronik gaz koluna” sahip olmakla  birlikte aynı zamanda sağladıkları yakıt verimliliği, sessiz çalışma ve bakım kolaylığı özellikleri sayesinde ödülün sahibi olmayı başardı.

Drive By Wire

Uzaktan kumandanın çalıştırma komutu geleneksel mekanik kontrol kabloları yerine bir elektrik sinyaliyle dıştan takmalı motora gönderilir.

Avantajı

Yumuşak vites değiştirme ve çalıştırma

Donanım kolaylığı

Daha yüksek yakıt verimliliği

Lüks uzaktan kumanda

Kolay Bakım

Müşterilere fayda sağlamak üzere bakımı kolay olacak şekilde tasarlanmıştır.

Avantajı

Yağ Filtresine Kolay Erişim: Üst kapak sökülerek kolayca değiştirilebilir.

Yağ Toplayıcı: Yağ filtresinin çevresine eklenen tepsi, yağ filtresi değiştirilirken dışarı akan yağı yakalar.

Yağ Seviye Göstergesi: Φ15 yağ değiştirme hortumlarıyla kullanılabilir.

Easy access Oil Filter

Oil Spill Catcher & Oil Level Gauge

Yüksek Dayanıklılık

İyileştirilmiş Dişli Kutusu

Dişlilerdeki yağ geçişinin optimize edilmesiyle sayesinde döner pinyon dişlisi negatif basınç yaratır ve dişlilerdeki yağ sirkülasyonuna yardımcı olur.

Avantajı

Dişlilerin yağ sıcaklığını düşürür ve pinyon dişlisi dayanımının uzamasına yardımcı olur.

Gear Case(Bottom View)

Gear Case(Side View)

Dayanıklılık ve Güvenirlilik

Yeni Tasarımlı Hava Emme Sistemi

Hava emme yapısı gözden geçirilmiştir.

Avantajı

Yüksek seviyede güç çıkışı sağlar.

Kaporta içine emilen havadan suyu ayırma kabiliyeti artırılmıştır.

Hava emme sıcaklığını düşürür.

Doğrudan Ateşleme

Ateşleme bobinlerini buji kapaklarına entegre eder.

Avantajı

Parça sayısını azaltır ve kablo sistemini basitleştirir.

Yüksek gerilimli kordonun kaldırılması, ateşlemenin etkili bir kıvılcım oluşturmasını mümkün kılarak yanma verimliliğini yükseltir.

Performans

Yüksek Sıkıştırma Oranı

İyileştirilmiş maske, port ve piston kombinasyonunu elde etmek için, parça biçimleri 1.000’in üzerinde kombinasyonda simüle edilmiş ve özenle seçilen parçalarla birlikte detaylı bir şekilde test edilmiştir.

Avantajı

Elde edilen 10,6 Sıkıştırma Oranı, yüksek tork gücü kazanımına yardımcı olur.

Sapmalı Tahrik Şaftı

Motorun güç kafası ön kısma daha yakın yerleştirilir ve böylece dıştan takmalı motorun ağırlık merkezi ileriye doğru taşınır.

Avantajı

Daha az titreşim

Daha az yer kaplama

Dengeli dümen performansı

2 Kademeli Dişli Redüksiyonu

Sapmalı Tahrik Şaftı içeren bu sistem, krank şaftı ve tahrik şaftı arasında birinci kademe redüksiyon ve dişli kutusu içerisinde ikinci kademe redüksiyon barındırır.

Avantajı

Büyük yükler altında bile yüksek tork

Daha büyük pervaneleri döndürecek kadar güç

Kolaylık ve Konfor

Sessiz Çalışma

Emme gürültüsü rezonatörle bastırılarak dıştan takmalı motorun daha sessiz çalışması sağlanır.

Avantajı

Daha düşük gürültü seviyesi tekne gezintilerini çok daha keyifli hale getirir.

Alternatör Çıkışı

Yeni tasarlanan havalandırma sistemi bobinlerin daha iyi soğutulmasını sağlar.

Avantajı

Rölanti devri aralığında 3 Amp oranında daha iyi bir alternatör çıkışı, kabaca SMD12/SMD16'nın gereken güç çıkışına eş değerdir.

Ekoloji ve Ekonomi

Lean Burn Kontrol Sistemi

Lean Burn Kontrol Sistemi, seyir koşullarına bağlı olarak doğru yakıt ve hava karışımı miktarını besler.

Avantajı

Özellikle seyir hızında olmak üzere tüm hızlarda yakıt ekonomisi açısından ciddi bir iyileştirme sağlar.

Gelişmiş yakıt ekonomisi sayesinde yakıttan tasarruf edilir ve benzin maliyetinde düşüş sağlanır.

TEKNİK BİLGİ

DF 140BG

DF 115BG

MODEL

DF140BG

DF115BG

TAVSİYE EDİLEN AYNA YÜKSEKLİĞİ mm

L: 511 / X: 638

L: 511 / X: 638

MARŞ SİSTEMİ

Elektrikli

Elektrikli

AĞIRLIK kg*1

L: 188, X: 192

L: 190, X: 194

MOTOR TİPİ

DOHC 16 Supap

DOHC 16 Supap

YAKIT TEDARİK SİSTEMİ

Çok Noktalı Sıralı Elektrikli Yakıt Enjeksiyonu

Çok Noktalı Sıralı Elektrikli Yakıt Enjeksiyonu

SİLİNDİR SAYISI

4

4

PİSTON HACMİ cm3

2.045

2.045

KOMPRESYON ORANI

10,6

10,6

ÇAP × STROK mm

86 x 88

86 x 88

MAKSİMUM GÜÇ kW

84,6 / 103

84,6 / 103

GAZ KELEBEĞİ TAM AÇIK KONUMDA ÇALIŞMA ARALIĞI dev/dk

5.600-6.200

5.000-6.000

DÜMEN

Uzaktan

Uzaktan

YAĞ KARTERİ KAPASİTESİ Lt.

5,5

5,5

TAVSİYE EDİLEN YAKIT

RON91 / AKI87

RON91 / AKI87

ATEŞLEME SİSTEMİ

Tam transistörlü

Tam transistörlü

ALTERNATÖR

20A/700 dev/dk, 40A/6000 dev/dk

20A/700 dev/dk, 40A/6000 dev/dk

MOTOR MONTAJ TİPİ

Makaslı Tip

Makaslı Tip

TRİM METODU

Elektrikli Trim ve Tilt

Elektrikli Trim ve Tilt

DİŞLİ ORANI

2,59:1

2,59:1

VİTES SIRALAMASI

F-N-R

F-N-R

EGZOZ

Pervane Göbeği İçinden Egzoz Tahliyesi

Pervane Göbeği İçinden Egzoz Tahliyesi

PERVANE SEÇİMİ (Eğim)

15"-25"(RR), 17"-23"(CR)

15"-25"(RR), 17"-23"(CR)

Dıştan takmalı motorların görünüm, renk ve donanımı pazara ve seviyeye göre değişiklik gösterebilir.

Teknik özellikler önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir.

*Üretim verileri

FİYAT TEKLİFİ ALIN