Suzuki Vitara ve S-Cross modellerinde bulunan ALLGRIP SELECT özelliği, dört tekerlekten çekiş sistemi, sürücüsüne AUTO, SPORT, SNOW ve LOCK fonksiyonlarından birini seçmesine olanak sağlayarak "Keyifli sürüş", "Güvenilirlik" ve "Maksimum performans" tanımlamalarının gerçek anlamda hakkını verir. Elektronik olarak kontrol edilen dört tekerlekten çekiş sistemi, sürüş koşullarına göre istenen fonksiyonun seçilmesini sağlayan ve ana konsolda bulunan döner bir anahtar yardımıyla devreye girer.
Otomatik dört tekerlekten çekiş özelliğine sahip otomobillerde kullanılan çekiş kontrol sistemi, ön tekerleklerde kayma algılandığında torku arka tekerleklere dağıtır. Buna ek olarak, yol zemini, gaz pedalı konumu, direksiyon simidi açısı ve diğer faktörler kaynaklı kaynaklı kaymayı proaktif şekilde kontrol ederek otomobil kaymaya başlamadan önce tork yüzdesini arka tekerleklere dağıtır.
Sürüş durumu dinamik kontrolü, dört tekerlekten çekiş sistemini ve direksiyon desteğini kontrol eden, direksiyon simidi açısı sensörü, sapma sensörü ve diğer sistemler aracılığıyla sürüş koşullarını sürekli olarak takip ederek taşıtın stabilitesini sağlayan bir özelliktir.
Aynı zamanda, mevcut tork ön ve arka tekerlekler arasında dengeli bir şekilde dağıtılır, ESP sisteminin müdahalesinden önce taşıtın herhangi bir yanal kayma eğilimi önlenir, böylece otomobilin stabilitesi sağlanır.
Örneğin, aşırı bir gerilim aracın dışarıya doğru kaymasına sebep olduğunda, Synergetic Vehicle Dynamics Control direksiyon desteğini değiştirir ve aynı zamanda ön tekerleklere yardımcı olmak için torku dağıtır.
Buna karşılık olarak, ön tekerleklerin kontrolünü kaybetmesi ve taşıtın dışarıya doğru kayması ile bir sapma eğilimi meydana geldiğinde, Synergetic Vehicle Dynamics Control arka tekerlekleri takviye ederek tork dağılımını değiştirir ve taşıtı stabilize eder.
Synergetic Vehicle Dynamics Control, esasında sabit sürüş sağlayan bir sistem olup aracın çekiş ve performansını 200 devire kadar artırmak için tasarlanmıştır.
ESP® sistemi ayrıca her işlev için en uygun şekilde kontrol edilir.
SPORT seçiminde, ESP® sürücünün taşıt kontrolü hissini en üst düzeye çıkarabilmek için çekiş kontrolü müdahalesini azaltır.
SNOW seçeneğinde, ESP® gerektiğinde taşıt stabilitesini en üst düzeye çıkarabilmek için kuvvetli bir etki yaratmak maksadıyla çekiş kontrolünü artırır.
LOCK seçeneğinde, ESP®, kayan tekerleklere etki ederken çekiş kontrolü kullanarak performansı artırır ve çekiş tekerleklerine daha fazla tork sağlar.
Aynı zamanda, ESP® ve diğer kontrol sistemleri, taşıtın karlı ve çamurlu ortamdan hareket ederek uzaklaşması için uygun şekilde çalışır ve tekerleklere gerekli torku sağlar.
Motor torkunun dağılım derecesi ve frenleme gücünün tüm tekerleklere dağılımı sürüş koşullarına göre değişiklik gösterir. ESP®, esasında tüm sürüş koşullarında stabilite sağlayan bir sistemdir. Lastiklerin yol yüzeyinin tutunma sınırlarını aşan herhangi bir sapma veya kayma olması durumunda, ESP® çalışmaya devam eder, ancak tam olarak etkili olmayabilir.
Sürüş keyfini arttırmak amacıyla, hareket iletim sistemi aynı zamanda SPORT seçeneği ile de kontrol edilir. Daha dinamik bir sürüş deneyimi sunabilmek için düşük ve orta motor motor devirlerinde gaz tepkisi ve tork performansını değiştirir. Mevcut olması durumunda, otomatik şanzıman sistemi motor devrini daha yüksek tutmaya, hızlanmayı artırmaya ve sportif sürüş performansı sağlamaya yardımcı olur.