“Suzuki DF140BG ve Suzuki DF115BG dıştan takmalı motorlara, barındırdıkları inovasyon değeri dikkate alınarak verilen bu önemli ödül, biz Suzuki ailesi için hiç kuşkusuz büyük bir onur kaynağı oldu.”
Japon üreticinin ilk tanıtımlarını geçtiğimiz yılın Ekim ayında Cenova Denizcilik Fuarında yaptığı iki yeni dıştan takmalı modelinin, Amerika Birleşik Devletleri’nin saygın medya yayını “Boating Industry” tarafından bütün dünyadaki denizcilik sektörü profesyonellerine verilen ödüle layık görülmesi üzerine açıklamalarda bulunan Suzuki İtalya Motosiklet ve Deniz Motorları grubu genel müdürü Paolo Ilariuzzi, markanın başarısını şu sözlerle açıkladı:
“Suzuki DF140BG ve Suzuki DF115BG modelleri ile bütün üreticilerin günümüze kadar sadece yüksek beygir gücüne sahip motorlarda kullandığı “drive-by-wire” teknolojisini orta ürün segmentine taşıdık. Bunu yaparken motivasyonumuz, “Üstün Dıştan Takmalı Motor” sloganımızın hakkını vererek dıştan takmalı motorlarımızın gelişmiş teknolojisini daha geniş ve heterojen bir kullanıcı grubuna ulaştırmaktı. Drive-by-wire teknolojisini baz alan Suzuki Precision Control sistemimizin gaz verirken ve vites değiştirirken yaşattığı olağanüstü hissi mümkün olduğunca fazla sayıda deniz tutkununun tecrübe etmesini istiyoruz”.
Boating Industry jürisinin ödülü Suzuki DF140BG ve Suzuki DF115BG modellerine verirken dayandığı gerekçeler arasında yakıt tüketimindeki verimlilik, sessiz çalışma ve bakım işlemlerindeki kolaylık yer alıyor. Bu özellikler, model adındaki BG harfleri ile tanımlanan 140 ve 115 beygir gücündeki Suzuki dıştan takmalı elektronik motorlara uygulanan bir dizi teknik müdahale sonucunda elde edilmiş bulunuyor.
Suzuki teknik ekibi, 2,0 litre hacimli sıralı dört silindirli motorun kalbi sayılan ısı ünitesine de bazı müdahaleler yaparak bu modellerin sıkıştırma oranını 10,6:1’e çekmiş ve böylece yanma sistemini ve yakıt tüketimini daha verimli hale getirip ivme ve hız değerlerinde de bir iyileşme kaydetmiş bulunuyor. Bu sayede, önceki DF115A/DF140A modellerine kıyasla bu motorların yakıt tüketimi kullanım koşullarına bağlı olarak %5 ile %7 arasında azalıyor.
Her iki modelde de yeni bir tasarıma sahip dış kapaklarda kullanılan yeni hava giriş sistemi daha iyi hava akışı sağlıyor ve nebülize suyu ayrıştırma işlemini daha verimli hale getiriyor. Ayrıca, Suzuki tarafından geliştirilip neredeyse markanın tüm dıştan takmalı motorlarında kullanılan bir rezonatör sayesinde susturucu sistemi gürültü seviyesini oldukça azaltıyor ve tüm motor devirlerinde daha sessiz ve keyifli bir seyir olanağı sunuyor.
Rutin bakım işlemlerini kolaylaştırmak için motorun yağ filtresinin konumu Suzuki tasarımcıları tarafından değiştirilmiş bulunuyor ve bu sayede filtre, motor kapağının sadece üst kısmı çıkarılarak kolayca değiştirilebiliyor. Yağ filtresini taşıyan desteğin etrafını saran yeni düşme önleyici sistem sayesinde artık bütün işlemler dışarı yağ akmadan ve dolayısıyla ısı ünitesine yağ bulaşmadan yapılabiliyor.
Ayrıca Suzuki, motoruna, içine su karışmış yakıtlardan korumak amacıyla kolaylıkla erişilip kontrol edilebilen özel bir yakıt filtresi daha eklemiş bulunuyor.