Her geçen gün yoğunlaşan çevre duyarlılığını dikkate alan Suzuki Marine İtalya, yarının denizcileri olan gençlerle iletişimi güçlendirmek amacıyla Suzzi adlı bir maskot yaratma fikrini hayata geçirdi.
Dikkatleri çevre sorunlarına çekmek isteyen Suzuki Marine, çevrenin korunmasına yönelik tüm iletişim aktivitelerini Suzzi aracılığıyla aktarmayı planlıyor.
Bu kapsamda yeni teknolojiler ve yeni ürünlerin yanı sıra, insanın doğa üzerinde bıraktığı izleri azaltma amaçlı kurumsal girişimleri de hayata geçirirken başrolde Yeşil Müdür Suzzi olacak.
Denizcilik sektörü firmalarının dünyadaki en saygın birliği konumundaki NMMA tarafından sekiz kez ödüle layık görülen Japon devi Suzuki, dıştan takmalı motorlarını karakterize eden teknolojisi sayesinde denizcilik sektöründe sayısız ödüller kazanmış bir marka ve şimdi de giderek artan bir ilgiyle yeni bir misyon üzerinde yoğunlaşıyor: Ürettiği motorları, tekne kullanımının çevre üzerindeki etkilerini azaltan çözümlerle donatmak.
Motorların yakıt tüketimini ciddi oranda azaltan Suzuki Lean Burn sisteminin sunduğu verimlilik ve dıştan takmalı motorların soğutulmasında kullanılan deniz suyunu filtreleyerek suyun içindeki çözünmüş mikro plastikleri süzen dahiyane çözüm “Suzuki Micro-Plastic Collector” bu çabanın başta gelen örneklerden. Suzuki, çevre konusunda sürdürdüğü çok sayıda girişimin yanı sıra yeni nesillere yönelik bazı faaliyetler de yürütüyor. Yarının mutlu ve tutkulu denizcileri olacak bugünün çocuklarına çevrecilik konusunda şimdiden duyarlılık kazandırarak onların denize ve çevreye saygılı bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak bu faaliyetlerden yalnızca biri... Yeni teknolojilerin araştırılması ve geliştirilmesi gibi faaliyetlerle doğaya dikkat çekmeyi amaçlayan mesajlar veren ve kendi çalışanlarının günlük faaliyetlerini de bu doğrultuda düzenleyen Suzuki, gençlerin daha yoğun ilgi gösterdiği ve sürekli etkileşim içinde olduğu sosyal medya kanalları üzerinden iletişimini yoğunlaştırıyor ve bir marka olarak bu alanda giderek daha aktif hale geliyor.
Yeşil Müdür Suzzi, şirketin sosyal medya üzerindeki çevre temalı tüm iletişim faaliyetlerinde yer alacak. Bu sempatik maskot, yaş bakımından daha geniş ve heterojen kitlelere yönelik söylemleriyle çevrecilik mesajları vererek bu amaca katkı sağlayacak.
Suzzi’nin tasarım çalışmaları, şirketin ürünlerini karakterize eden bazı öğelerin bir araya getirilmesiyle yapıldı: Dıştan takmalı motorun dış kapağı, Suzuki ürünlerinin çevre dostu özelliklerini ve markanın çevrenin korunmasıyla ilgili tüm aktivitelerini bünyesinde barındıran küçük bir robota dönüştürüldü.
Suzzi’nin göğsünün orta yerinde yer alan logoda markanın amblemi kolaylıkla seçilebiliyor ve maskotun giysilerini karakterize eden stil görsel açıdan günümüzün en ünlü süper kahramanlarını andırıyor. Konsept geliştirilirken, ileride gerçekleştirilecek animasyonlarda logonun robotun göğsünden ayrılarak çevreyi koruyan gerçek bir Suzuki kalkanına dönüşmesi fikri var. Robotun başının üzerinde yer alan yaprak, biçimini Suzuki Lean Burn sisteminin silüetinden alırken şirketin çevre dostu aktivitelerine bir gönderme yapmak amacıyla tasarımda Suzuki Temiz Okyanus Projesinin renkleri kullanılıyor.
Suzuki’nin Yeşil Müdürü yakın zamanda emoji stilindeki başka formatlarla da karşımıza çıkacak ve sosyal ağ platformlarında ve anlık mesajlarda duyguları ifade etmek üzere kullanılabilecek.