Daha fazla sürüş keyfi için onlarca yıla dayanan dört tekerlekten çekiş uzmanlığı

Suzuki ALLGRIP

Suzuki, her biri Suzuki modeline mükemmel bir şekilde uyan üç farklı ALLGRIP dört tekerlekten çekiş sistemi geliştirdi.
ALLGRIP, her türlü sürüş koşulunda mümkün olan en iyi tutuş anlamına geliyor:

Kaygan veya buzlu yüzeylerde

Dinamik sürüşlerde ve virajlı yollarda

Yokuşta kalkış yaparken

Arazi sürüşlerinde

ALLGRIP SELECT

ALLGRIP SELECT sistemi, S-Cross ve Vitara için özel olarak tasarlandı. Kullanımı kolay bir kumanda düğmesi ile yol şartlarına uygun dört farklı ayardan biri seçilebiliyor:

Auto

“Otomatik” sürüş modunda sistem mümkün olan en yüksek yakıt verimliliğine odaklanıyor. Motorun gücü öncelikli olarak ön aksa aktarılırken, gücün bir kısmı da ilk hareket anında ve tutunmanın zayıf olduğu sürüş koşullarında arka aksa aktarılıyor.

Spor

“Spor” modu, virajlı yollarda dinamik sürüşe odaklanıyor. Sistem, ön ve arka akslar arasındaki tork dağılımını otomatik olarak ayarlıyor. Böylece virajlardaki stabilite arttırılıyor.

Kar

“Kar” tutunmanın düşük olduğu yüzeylerde tutuşu ve dengeyi arttırıyor. Kaygan veya tutunma sorunlarına neden olan gevşek zeminler bile bu modda sorun olmuyor.

Kilit

“Kilit”, diferansiyel kilidini 50:50 etkinleştiriyor. Bu mod, özellikle zorlu zeminde ilerlemek veya gerekirse aracı kar, çamur veya kum gibi zorlu şartlardan çıkarmak için uygun.

Dört ayarın her birinde de, motor gücüne ve fren yönetimine müdahale ederek sürüş koşullarını otomatik olarak optimize ediyor. Entegre 4x4 teknolojisi, sürücüden kaynaklanan hataları ortadan kaldırıyor. ALLGRIP SELECT sadece sürüş keyfini artırmakla kalmıyor, aynı zamanda sürüş güvenliğini de arttırıyor.

ALLGRIP PRO

Suzuki, kırk yılı aşkın bir süredir arkadan itişli bir aracı, ön aksı devreye alarak 4x4 araç haline getiren başarılı bir çekiş konsepti kullanıyor.
İlk olarak 1970 yılında üretilen ALLGRIP PRO teknolojisinin bu temel prensibi, modernize edilmiş haliyle günümüzde Jimny modelinde deneyimleyebilirsiniz..

Normal koşulda arkadan itişli olan Jimny’nin dört tekerlekten çekişli olması için, ön aks ikinci bir kumanda kolu ile devreye alınıyor. Böylece ön ve arka akslar transfer kutusu ile birbirine bağlanıyor ve aynı zamanda ön tekerlekler ile bunların tahrik milleri arasındaki sürtünme bağlantısı kuruluyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemleri özellikle arazide üstün avantajlar sunuyor; yerden yüksek yapı ve kısa dingil mesafesi ile birlikte etkin bir tork aktarımı, Jimny’ye çekiş ve kontrol açısından üstün beceriler kazandırıyor.
Arazi takviyesi etkinleştirildiğinde, engebeli arazide ve dik noktalarda yeterli çekiç gücü sağlamak için tüm viteslerde tekerleklere daha fazla güç gönderiliyor.

ALLGRIP ile İlgili Önemli Bilgiler

Dört tekerlekten çekiş nedir?

Dört tekerlekten çekiş, motor gücünün aynı anda dört tekerleğe birden iletildiği bir tahrik türüdür. Bunun dışında, sadece ön aksın (önden çekişli) veya arka aksın (arkadan itişli) tekerleklerinin tahrik edildiği araçlar da bulunmaktadır.

Ne tür dört tekerlekten çekiş sistemleri bulunuyor?

Sürekli dört tekerlekten çekiş ve değişken dört tekerlekten çekiş olmak üzere iki farklı dört tekerlekten çekiş sistemi bulunuyor.

Sürekli dört tekerlekten çekişte dört tekerlek her zaman tahrik ediliyor.

Değişken dört tekerlekten çekişte ise dört tekerlekten çekiş modu sadece gerektiğinde manuel veya otomatik olarak devreye alınıyor.

Değişken dört tekerlekten çekiş nedir?

Değişken dört tekerlekten çekişli bir araçta, normal sürüş koşullarında motorun gücü sadece bir aksa aktarılıyor. İkinci aks, sadece sürüş koşulları gerektirdiğinde manuel veya otomatik olarak devreye giriyor ve örneğin daha düşük tutunma yüzeylerinde veya çok dik eğimli sürüş koşullarında daha fazla tutuş ve güç aktarımı sağlıyor.

Dört tekerlekten çekişin avantajları neler?

Dört tekerlekten çekişli araçlar, motorun gücünü yola daha etkin bir şekilde aktarabiliyor. Bu, daha yüksek çekiş gücü, özellikle virajlarda daha yüksek sürüş stabilitesi ve arazide (örneğin dik yokuşlarda veya tutunması düşük zeminlerde) daha yüksek sürüş güvenliği sağlıyor.

Dört tekerlekten çekişin dezavantajları var mı?

Dört tekerlekten çekiş için, tüm mekanik bileşenlerde olduğu gibi belirli bir miktar aşınmaya maruz kalan ek bileşenlere gerek duyuluyor. Dört tekerlekten çekiş ayrıca aracın ağırlığını da artırarak yakıt tüketiminin artmasına neden olabiliyor. Bunun dışında, dört tekerlekten çekişli araçların daha yüksek üretim maliyetleri oluyor, ki bu ek maliyet otomobilin satın alma fiyatına da yansıyor.

Suzuki’nin dört tekerlekten çekiş sistemini öne çıkartan unsurlar nedir?

Dört farklı Suzuki dört tekerlekten çekiş sistemi, farklı dört tekerlekten çekiş tiplerinden en iyi şekilde yararlanıyor:

Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ALLGRIP AUTO, Swift ve Ignis modellerinin her zaman güvenli bir sürüş sunmasını sağlıyor.

Manuel olarak etkinleştirilebilen değişken dört tekerlekten çekiş sistemi ALLGRIP PRO, Jimny’nin yol dışında da her zaman üstün tutunma seviyesine sahip olmasını ve rahat kontrol edilebilmesini sağlıyor.

S-Cross ve Vitara modellerinde kullanıma sunulan ALLGRIP SELECT dört tekerlekten çekiş sistemi, farklı yol şartlarında hem sürüş keyfini hem de güvenliği otomatik olarak en üst seviyeye taşıyor.

FİYAT TEKLİFİ ALIN